torsdag 30 december 2010

Slutet gott, allting gott - eller?

Hur firar du nyår? Mycket god mat, alkohol och smällare?

Själv firar jag i lugn och ro med sambon, mina föräldrar och vår tillfälliga vovve (är hundvakt åt en Papillon för tillfället). Som en början på nyårskvällen ska vi äta middag hos mina föräldrar (årlig tradition) för att sedan åka hem till vår lya och spendera resten av kvällen med våra allra bästa vänner.

Inga raketer, ingen alkohol (för mig då) och inget party - bara vi och kvalitetstid.

Nyårsmiddagen kommer troligtvis att bestå av fläsk eller oxfilé med kokt potatis, ugnsbakade grönsaker och svampsås med en härlig grönsallad till. Det brukar bli mat åt det hållet.

Vad äter då jag?
- Potatis, sås (som är redd på maizena eller grädde), ugnsbakade grönsaker och sallad. Mätt som en plätt blir man hos mamma - hon är en riktig fena på god mat! Vad skulle jag göra utan dig och dina idéer, mamma?

Så jo; allting blir gott, i alla fall på nyårsafton. Att göra en närmare analys av vad som hänt under året orkar jag inte just nu.

Det blir inga smällare hos oss - jag är inte raketfantast alls. Då vi haft hund många år (dessutom skotträdd) så har vi bojkottat allt vad smällare och raketer är. Gör det du också - för djurens skull! (eller vänta till tolvslaget..)

Jag har planer för 2011 - jag ska ner i mina värden. Kommer att hålla mig till en låg nivå Fa varje dag och föra matdagbok samt bättra på provtagningen som jag har varit rätt dålig på..

Gott nytt år på er! / Micha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar